sunnuntai 29. marraskuuta 2015

Puikot järjestykseen!

Sateinen sähkökatkosten sävyttämä sunnuntai meni mukavasti askarrellessa. Välillä piti olla vähän jopa kynttilänvalossa, mutta tuli myös valmista! Tein pienen kripakopallisen tuikkukortteja myyjäisiin, sekä tämän ihanan purkin neulepuikoille!

Hommahan oli varsin yksinkertainen. Mulla oli sipsipurkki, jonka mä "pesin" sisältä, en siis vedellä ja tiskiharjalla, vaan siivousliinalla. Kun purkki on puhdas, ei muuta kuin koristelut pintaan!
Kaikki paperit on kotoisin Gorjuss 12x12'' paperikosta, ja stanssi jota ylä- ja alareunoihin on käytetty on Joy! Craftsin reunus stanssia. Tähdet on kivoja haaraniittejä, ja raidat on tehty hopeanvärisellä satiininauhalla.

Mä oon tänä syksynä neulonut aivan ennätyspaljon. Innostuin ihan huolella kennoneuleesta, jolla tehdyt lapaset mulla on ollut teininä. Äiti oli ostanut ne lapaset joskus aikanaan joltain asiakkaaltaan, mutta mä en ikinä saanut käsiini kyseisten lapasten ohjetta tai edes kyseisen neuleen nimeä! Vuosikaudet mä yritin sitä etsiä, mutta ku en tienny millä nimellä hakea niin ohjetta ei koskaan löytynyt. Tänä syksynä Novitan Sukkalehdessä oli ohje kennoneuleeseen! Mä tietysti opettelin kennoneuleen, ja nyt oon tehtaillut lapasia kyseisellä tekniikalla. Itselle ainakin kolmet lapaset, isännälle yhdet, ja nyt on vielä puikoilla kaverille joululahjalapaset.
                                                                                       
 Kokeilin männäviikolla myös arm knitting tekniikkaa Novitan Pehmo langalla. Voisin yrittää nekin tekeleet bloggailla tässä piakkoin, kunhan muilta kiireiltä ehdin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti